Збільшити продажі товарів в роздрібній торгівлі допомагають POS-матеріали (POS materials, point of sales, POSM). Вони здатні схилити на свій бік навіть чоловіка зі списком продуктів, навмисного купувати тільки те, за чим прийшов. Як тут встояти проти кави з акційними цінником або покупки двох банок тушонки замість однієї (вигідно же).
POS-матеріали – це цінники, диспенсери, промо стійки, стопери та інші поліграфічні елементи, що розміщуються в торговому залі для просування бренду або товару. Такі маркетингові інструменти не вимагають особливих витрат на виробництво і вони просто незамінні за паливною ефективністю. Де розміщують сел матеріали:
- в шоу-румі;
- будь-якій точці продажу, яка торгує в роздріб;
- відділі продажів і будь-якому іншому місці, куди приходять ваші потенційні клієнти.
У перекладі з англійської фраза point of sales materials означає «точка» або «місце продажу». Якщо озвучити це більш зрозумілою мовою, то POSM (зустрічається і така абревіатура) – матеріали для просування продукції в місці продажів.
Історія виникнення і особливості POSM
Вперше виготовлення POS матеріалів було налагоджено в 1920-х роках, коли їх вивели в окремий напрямок в друкарні. Тоді в Америці почали масово з’являтися магазини самообслуговування, і потрібно було стимулювати людей до покупки.
Хоча можна назвати і більш ранні приклади – вже в середньовіччі особливо підприємливі продавці намагалися всіляко прикрашати свої вітрини. Тоді в хід йшли вивіски, таблички і покажчики.
За класифікацією виробництво POS матеріалів відноситься до BTL-реклами. Тобто це не пряма реклама (ATL – реклама в ЗМІ, на радіо, ТБ). Відмінність інструментів непрямої реклами полягає в тому, що вони дозволяють контактувати з цільовою аудиторією безпосередньо в точках продажу товару.
Можливості та переваги ПОС матеріалів
Крім очевидної функції підвищення продажів друк POS матеріалів має й інші плюси. Основні з них:
- Виділення продукту – яскраве і барвисте оформлення виділить товар або групу товарів на тлі конкурентів. Особливо це актуально, коли вони стоять на тій же полиці в магазині.
- Нагадування про необхідність покупки – жуйки, шоколадки і вологі серветки неспроста розміщуються в зоні кас.
- Прискорення часу прийняття рішення – всі ми реагуємо на слова «знижка», «розпродаж» і «вигода».
- Поділ на зони і навігація – сприяють тому, щоб покупець зорієнтувався і швидко прийшов до того товару, заради якого він відвідав магазин (таке зручне рішення робить покупця постійним).
- Запам’ятовуваність бренду та підвищення рівня лояльності – все це безпосередньо веде до підвищення продаваемости.
Якісні POS матеріали замовити ви можете в друкарні «Акрополіс». Наша компанія працює вже більше 20 років на благо бізнесу жителів міста Харків і всієї України. Щоб дізнатися вартість виробу, відправте нам ваш макет і бажаний тираж, щоб менеджер справив підрахунки.
Класифікація та види POS матеріалів
Немає кращого маркетингового інструменту, який би виступав споживачам в якості орієнтира. Залежно від розміщення виділяють такі види POS матеріалів:
- для зовнішнього оформлення;
- вхідної групи;
- торгового залу;
- місця викладки;
- прикассовой зони.
Для магазину одягу, в аптеці, супермаркеті розташування і дизайн сел матеріалів будуть відрізнятися. У кожному з випадків передбачається відповідальність перед різні цілі, і поліграфічна продукція потрібна відповідна місця використання.
Зовнішнє оформлення
Приклади POS-інструментів для зовнішньої зони – це панелі-кронштейни, штендери і тротуарна графіка. Основна мета матеріалів – допомогти потенційному покупцеві не пройти повз магазин. Панель-кронштейн кріпиться до торця будівлі. Проводиться статичного виду або доповнюватися динамікою, світловими ефектами.
Штендер встановлюється перед вхідними групою в точку продажів для вказівки напряму до неї. Такий елемент без праці забирається і переміщається при необхідності. Може мати кілька робочих поверхонь.
Тротуарна графіка може бути виконана у вигляді графіті або спеціальної наклейки із захисною поверхнею від стирання і зовнішніх чинників. Також для оформлення торгової точки нерідко задіюються урни, попільнички і скла вітрин. Може застосовуватися гравірування, яка виігравает по стійкості до погодних впливів.
Для вхідної групи
Таблички, продакт кардси і світлові панелі нагадають споживачеві про спецпропозиції по певних товарах. Таблички виготовляються з картону або пластику – часто являють собою всім нам звичні 2-сторонні вивіски «відкрито» і «закрито». Продакт кардси також робляться з пластика і картону, виглядають як рельєфні плакати.
Світлові панелі – спеціальні споруди, що складаються зі скла, що просвічує плівки з банером і світлодіодного підсвічування. Також в класифікацію виробів для вхідної групи входять візки та кошики, осередки для зберігання особистих речей і ключі до них.
Чого тільки варті по ефективності залучення уваги ростові фігури. Для їх виготовлення використовується лазерна різка або лазерне гравіювання.
ПОС-матеріали для розміщення на місцях викладки
Розробка таких видів матеріалів затребувана для інформування споживача про товари, які в дані момент розміщені перед ним. Поширені такі варіанти:
- поличні – закріплюються на торці стелажів в супермаркетах з великим асортиментом товару, іноді не тільки виділяють певні продукти, а й несуть якусь функцію інформування;
- настільні – для столів і інших горизонтальних поверхонь;
- підвісні – робляться у вигляді кишень, в яких розміщується інформація про товар, ціна;
- власники цінників – бейджи, прищіпки, куточки і інші пристосування.
Для прикассовой зони використовуються практично ті ж інструменти, що і для місця викладки. У кожному з випадків важливо розробити правильний дизайн, який не відкине, а навпаки приверне і зацікавить покупця. Для цього важливо дотримуватися вимог по гармонійної композиції, поєднання кольорів і вміти вигідно піднести товар.
Окремо слід виділити POS-матеріали для готельно-ресторанного бізнесу (HoReCA). Найчастіше використовуваний інструмент – це меню-холдер. Ця підставка під меню або утримувач меню вигідно зверне увагу на акційну листівку, флаєр або будь-яку іншу друковану продукцію.